Professor de Matemática publica artigo em periódico

Publicado em 26 de outubro de 2015 às 17:46
Categorias: ,

O professor de Matemática Leonardo Gerardini publicou, em 2015, um artigo na “Educational Paths to Mathematics”, periódico que compilou e sintetizou uma série de monografias com o propósito de apresentar maneiras diversas e eficientes de trabalhar com os alunos no campo da Exatas. O texto, que levou o nome de “Mathematical Modelling and Bank Loan Systems: An Experience with Adults Returning to School”, faz menção ao tema estudado por Leonardo durante o seu mestrado, concluído em 2011.

Ele publicou o artigo com Vera Helena Giusti de Souza, Rosana Nogueira de Lima e Tânia Maria Mendonça Campos. Vera foi sua orientadora no mestrado, cuja tese, chamada “Modelagem Matemática – Sistemas de Amortizações: Uma Experiência com Jovens e Adultos”, pode ser baixada aqui.

O acesso ao artigo na “Educational Paths to Mathematics” é pago. Clique aqui para obter mais informações. Confira, a seguir, o resumo sobre a publicação:

“We chose two Brazilian bank loan systems to discuss with a class of 20–38 year-old students from a last year in Brazilian “Education of Youth and Adults”, aiming to verify which kind of discussion—mathematical, technical or reflexive—emerges in a mathematical modelling environment. We divided the class in seven groups of three students, and organized four 90-min meetings during their mathematics classes, all of them in the evening. In each of the first three sessions, we presented three guiding questions to be discussed in the small groups. In the fourth, the teacher-researcher promoted a whole class discussion. In this article, we present some of the discussions raised during the sessions in one of the groups, which has shown interaction among them. We realised mathematical discussions were almost absent in their discourse and they were concerned with solving the questions as mathematical exercises.”

,
Liceo Scientifico, opzione Scienze Applicate - Scuola Paritaria Italiana Cambridge - English Qualifications Mizzou - University of Missouri
error: Conteúdo protegido!!